Breur x Dormakaba awareness video
Voor Breur maakten wij een drietal awareness video’s. In deze video’s wordt de samenwerking met Dormakaba en het gebruik van Digital Acces systemen onder de aandacht gebracht.
Altijd een veilig thuis
Breur is een toonaangevende groothandel voor bouw en industrie. Dit familiebedrijf, dat in 1928 is gestart, heeft een enorm assortiment van gereedschappen tot elektra en van sanitair tot bouwmaterialen. Ook leveren ze hang- en sluitwerk, om huizen en bedrijfspanden veilig mee af te sluiten. Een belangrijk onderdeel hiervan zijn de digital access systemen. Dit zijn elektronische systemen die zorgen voor een veilige toegang tot een pand met bijvoorbeeld een tag of pasje. Breur geeft advies op maat en levert en installeert het product vervolgens op locatie.

De opdracht
Breur heeft een samenwerking met DormaKaba, een leverancier van deze digital access systemen. Om deze samenwerking kracht bij te zetten was de wens van Breur om een video te maken waarin de werking van de digitale sloten te zien was in diverse omstandigheden. De thema’s die werden bepaald waren zorg, werken en wonen. Drie video’s dus met een eigen thema.
FYX gaat Breur helpen om het verhaal achter de installatie en toegevoegde waarde van deze systemen te vertellen middels een videoreeks bestaande uit drie video’s. De persoonlijke benadering is bij Breur erg belangrijk, dus deze moest in de video terugkomen.

Het resultaat
Elke video begint met een goed verhaal. Zo ook deze. We maakten concepten voor drie video’s met elk een vergelijkbare verhaallijn. In elk van de drie video’s komen dezelfde elementen voor, zoals het product, de installatie, de monteur, de opdrachtgever en de eindgebruiker. Met deze elementen schrijven we voor elke locatie een pakkend script. Door telkens dezelfde elementen te gebruiken zorgen we ervoor dat de video’s in dezelfde stijl worden opgeleverd. Echter, doordat bij elke video de omgeving en de eindgebruiker anders is, blijven de video’s toch boeiend om naar te kijken. Ook de droneshots die bij elke video gebruikt zijn houden de aandacht van de kijker langer vast en de animaties die het type slot aangeven maken de video extra duidelijk.
