Het fundament van een goede samenwerking.
Het succes van ieder merk staat of valt bij een goede strategie. Een heldere strategie is meetbaar, transparant en de stip op de horizon die ons de weg wijst naar het behalen van jouw doelstellingen. Bij FYX starten we iedere samenwerking met een strategische sessie met als pijlers: doelgroep, propositie en doelstellingen. Leg uit, hoor ik je denken. Here we go!
Probeer je klanten te leren kennen en pas daar je strategie op aan.
Wat we doen
Merk positionering
Doelgroep analyse
Communicatie plan
Benchmarking
Dat is de eerste stap van een goede strategie: wat zijn de klant behoeftes, op welke online platforms is jouw ideale klant actief, waar liggen hun pijnpunten. Wij zullen de doelgroep identificeren aan de hand van zogeheten persona’s, waarmee we een gezicht geven aan jouw klant. Het komt vaak voor dat een merk of bedrijf meerdere doelgroepen heeft, die elk op een unieke manier benaderd moeten worden om conversie te optimaliseren.
Waar staat jouw merk voor?
Welke waarde voegt het product toe? Wat maakt jouw product onderscheidend van de concurrent? Dit zijn vragen die we stellen om erachter te komen wat de essentie is van jouw merk. Deze input gebruiken we om de USP’s, oftewel de unique selling points, van jouw merk te achterhalen uit te lichten in ons content plan.
Een bedrijf zonder doelstellingen is als koken zonder recept. Het zal nooit helemaal naar verwachting zijn! 🧑🍳
Een marketingdoelstelling beschrijft kort wat je wilt bereiken met de marketingactiviteiten. Het geeft een richting en bepaalt welke stappen prioriteit hebben in onze samenwerkingsperiode. Daarnaast zorgt een doelstelling voor een referentiepunt dat we gebruiken als input bij de maandelijkse evaluatie.
Wat zijn jouw kpi’s?
+1000
Followers
15%
Sales growth
+100
Leads
We got you!
Wil je weten hoe we jouw bedrijf kunnen laten groeien door de inzet van social media?
Neem dan vrijblijvend contact met ons op en we nodigen je graag uit voor een kop koffie! ☕️ Of natuurlijk een digitale kennismaking. 🧑💻