
Beleef het echte Italië bij Vicini
In opdracht van: Digital Impact
Osteria Vicini is een authentiek Italiaans restaurant gelegen in de bruisende wijk Kralingen. Vicini staat bekend om een van de betere en goedlopende restaurants en heeft een plekje in het hart van menig Rotterdammer veroverd. Het is een plek waar vrienden, families en gasten samenkomen om te genieten van eenvoudig en eerlijk eten, goede wijn en de warme, gastvrije sfeer.
De opdracht
De wens vanuit Vicini is om de website een compleet nieuw uiterlijk te geven waarbij het warme, huiselijke gevoel van Vicini in één oogopslag wordt overgebracht aan de bezoeker middels video- en foto content. Daarnaast moet het voor (potentiële) gasten eenvoudig zijn om een reservering te maken om de bezetting nog meer te verhogen.
Hoe we dit hebben aangepakt? Dat lees je in deze case!


Onze aanpak
We begonnen met een waardevolle brainstormsessie samen met de klant en Digital Impact. Daarbij hebben we de vraag van Vicini in kaart gebracht. Zo bepaalden we de juiste richting van onze aanpak en hebben we de taken verdeeld.
Digital Impact is verantwoordelijk voor de website en zij kwamen tot de conclusie dat de gehele website op de schop moest. Zowel qua technische specificaties, design en de look & feel. FYX is verantwoordelijk voor het bedenken en creëren van videocontent voor op de vernieuwde website.
Aan de slag
Met de FYX’ers zijn we gaan sparren over hoe we de huiselijke sfeer en gerechten van Vicini het beste kunnen overbrengen. Daarnaast heeft Vicini ‘De Kamer’, een ruimte onder het restaurant die gereserveerd kan worden voor groepen, en dat wilden we natuurlijk terug laten komen in beeld!
Tijdens meerdere creatieve sessies zijn we tot de conclusie gekomen dat er twee video’s gemaakt moesten worden om alle facetten van Vicini uit te dragen. Om de werkelijke ruimte van het restaurant zo goed mogelijk in beeld te brengen, zetten we onze favoriete gadget in: de speeddrone.
Het eindresultaat
Video 1.
Zodra de bezoeker op de website terechtkomt, is het van belang dat hij/zij direct getriggerd wordt door beelden van het restaurant. Zo maken we een video voor op de landingspagina waarbij we het totale plaatje van Osteria Vicini overbrengen. Hierin wordt de hele zaak meegenomen: het terras, de entree, het restaurant en de keuken.
Video 2.
In de tweede video draait het om de ambiance van ‘De Kamer’. De huiselijke sfeer staat bij Osteria Vicini centraal dus dat moest in deze video terugkomen. Hier ligt de nadruk op de gehele ruimte, gezelligheid en de warme sfeer waarmee we de grote groepen gezelschap aanspreken.

