Meesters in de Tuin - FYX

Work with us

Step 1 of 4 - Wat zoek je?

Waar ben je naar op zoek?(Required)

Meesters in de Tuin

event, party

Een dynamische en creatieve beleving bij Meesters in de Tuin

Branding
Content
Social media
Video

Meesters in de Tuin is een jaarlijks terugkerend event en wordt gehouden in het Inspyrium te Cuijk, ook wel de groenste event locatie van Nederland! Het evenement trekt leveranciers en professionals uit het topsegment van de sector aan. Middels Meesters in de Tuin komen zij jaarlijks samen in een inspirerende omgeving die de sfeer van een festival ademt. Dit evenement is veel meer dan een conventionele bijeenkomst; het is een levendige wereld waar innovatie, onderscheidend vermogen en de nieuwste ontwikkelingen in de tuinbranche centraal staan.

De nadruk ligt sterk op beleving. Bezoekers worden ondergedompeld in een omgeving die prikkelt en inspireert, waar ze worden aangemoedigd om nieuwe ideeën op te doen, zich te laten informeren over de laatste trends en technologieën en te netwerken met gelijkgestemde professionals. 

De opdracht

Op donderdag 12 en vrijdag 13 oktober 2023 werd Meesters in de Tuin voor de achtste keer georganiseerd. Deze editie was voor het eerst met een extra dag speciaal gericht op de consument. FYX was verantwoordelijk voor de communicatie en content creatie voor, tijdens en na het event. Daarnaast was FYX nauw betrokken bij het bedenken van activaties waardoor we een extra twist gaven op de beleving tijdens het event. Je belandde in een waar sprookje!

Aan de slag

Bij FYX starten we iedere samenwerking met een strategische sessie met als pijlers: doelgroep, propositie en doelstellingen. Onze content marketeers maken op basis van deze pijlers een social media strategie. Deze strategie dient als rode draad voor alle uitingen op de kanalen van Meesters in de Tuin.

Voordat onze designers aan de slag gaan met de vormgeving, creëren ze eerst een brandbook dat de visuele identiteit van Meesters in de Tuin toont. Zo sluiten alle uitingen op elkaar aan en is het geheel herkenbaar voor de doelgroep. Communicatiemiddelen als nieuwsbrieven, social media huisstijl, online advertenties, programmaboekjes en een heus magazine zijn door onze designers gemaakt op basis van het brandbook.

Het social media beheer nemen we geheel uit handen. Ons team bedenkt de juiste teksten bij social media posts en verspreidt content in de juiste vorm op Instagram, Facebook en LinkedIn. 

Om bij binnenkomst direct de aandacht van de bezoeker te trekken, hebben we een video gemaakt van de oprichter van Meesters in de Tuin. Deze video hebben we opgenomen in onze eigen daylight studio: Studio FYX. Natuurlijk hebben we het evenement van begin tot eind gedocumenteerd, met een mix van mobile video content en professionele opnames van zowel foto- als videografie. Als kers op de taart hebben we een prachtige aftermovie gemaakt, die zie je hieronder!

Bekijk video

Op naar 2024!

Zowel de klant als ons team is zeer tevreden met het resultaat! Met plezier en trots kijken we terug op de prachtige samenwerking tussen Meesters in de Tuin en FYX Agency. In 2024 zullen we opnieuw samenwerken om de negende editie van dit evenement nog spectaculairder te maken, waarbij we gaan uitbreiden naar maar liefst drie dagen!