Pronkert - FYX

Work with us

Step 1 of 4 - Wat zoek je?

Waar ben je naar op zoek?(Required)

Rebranding voor backoffice partij

Branding
Concept

Pronkert. Een no-nonsense backoffice partij met een duidelijke belofte voor werkgevers: wij regelen de administratieve rompslomp, zodat jij je kan focussen op je business. Goeie deal toch? Klaarblijkelijk wel, want Pronkert gaat als een jekko. De uren verloningen schieten door het dak, het team groeit én er wordt intrede gedaan in een splinternieuw kantoorpand.

Een nieuw gezicht

Maar, waar dingen goed gaan, kunnen er altijd dingen beter. De huidige huisstijl was op z’n zachtst gezegd gedateerd. Je hoort ‘m al aankomen: tijd voor een nieuw, fris en herkenbaar gezicht. Daar weten we bij FYX wel raad mee!

Onze aanpak

Tijdens de kick-off starten we steevast met een vragenvuur om volledig begrip te krijgen van het bedrijf, de sector en de opdracht. En als we toch bij elkaar zitten, kunnen we net zo goed direct beginnen met de brainstorm én de eerste schetsen.

Het concept

Persoonlijk: de dienstverlening van Pronkert draait om mensen. De persoonlijke service richting werkgevers is tevens een belangrijke USP en daarom staat de mens centraal in het ontwerp.
Opvallend: we kiezen voor een in het oog springend kleurenpalet om ons te onderscheiden van de vele andere bedrijven met een soortgelijke dienstverlening.
Krachtig: Pronkert is een serieuze speler en betrouwbare partner voor werkgevers. Dit komt terug in de robuuste typografie en heldere merkuitingen.

De uitwerking

Het concept dient als leidraad voor de uitwerking van het nieuwe huisstijlhandboek. Hierin stellen we richtlijnen op voor de juiste toepassing van de brandelementen (logo’s, typografie, kleuren, stijlelementen, etc) om toekomstige communicatiemiddelen te creëren. Het onderstreept Pronkert’s toewijding aan kwaliteit en consistentie en zal resulteren in een levendige en uniforme merkbeleving op alle contactpunten van Pronkert.

Pronkert in een nieuw jasje

En zo kwam alles samen: een herkenbaar en eigentijds merk dat niet alleen opvalt, maar ook perfect aansluit bij wie Pronkert vandaag de dag is – en waar ze naartoe willen. Niet zomaar een facelift, maar een fundament voor de toekomst!