Adembenemende social media content
In opdracht van: Digital Impact
Het creëren van exclusieve buitenruimtes. Dat is waar Gardens Beyond Imagination voor staat. Dag in dag uit zetten zij zich met passie in om het domein waar hun klanten zich elke dag in begeven zo aangenaam mogelijk te maken.
Het bedrijf positioneert zichzelf als totaalaannemer van tuinen in het hoge segment en heeft recent een eigen experience center gebouwd waar alle elementen samenkomen. Je waant je in een andere wereld als je erdoorheen loopt.


Totaalaannemer in villatuinen
Gardens Beyond Imagination (GBI) is in 2021 opgericht als zusteronderneming van DON Hoveniers – een hoveniersbedrijf actief in de high-end tuinbranche. Bij de tuinprojecten van DON waren altijd meerdere leveranciers betrokken: van architect tot zwembadbouwer, en van tegelproducent tot lichtpartner. Voor de klant een dagtaak om de juiste leveranciers te zoeken, de wens universeel over te dragen en het contact te onderhouden.
“Wat nou als we al deze partners samenbrengen?”, dacht eigenaar Martijn Poortvliet die inmiddels al 25 jaar passievol actief is in het vak. Zo geschiedde. GBI ontzorgt haar klanten volledig van a tot z. Van het tuinontwerp tot de aanleg en het onderhoud, alles wordt tot in de puntjes geregeld vanuit één aanspreekpunt.
Om klanten optimaal te binden heeft het bedrijf in 2022 haar eigen experience center geopend waar een team van adviseurs helpt bij het samenstellen van jouw droomtuin. De ruimte bevat een zorgvuldig samengestelde selectie van partners met producten als steen, overkappingen en lichtarmaturen. Ook omvat de ruimte een eigen poolhouse en zelfs een zwembad is aangelegd in het pand. Hiermee is GBI uniek in Nederland en zijn de mogelijkheden voor het maken van indrukwekkende content eindeloos.

Activeer een doelgroep in het hoge segment
De opdrachtgevers van GBI zijn klanten uit het hoge segment. Onze uitdaging was dan ook om deze selectieve doelgroep te bedienen en te activeren tot het doen van een soft conversie, zoals het online plannen van een showroom afspraak.
In samenwerking met digitaal bureau Digital Impact zijn we aan de slag gegaan om de customer journey van een GBI klant in beeld te brengen. We ontdekten dat de klant een lange lead fase kent, waarin ze getriggerd moeten worden via verschillende touchpoints. Vervolgens zijn we de momenten vorm gaan geven, wat heeft geresulteerd in een onderscheidend marketingplan. Kwalitatieve content en een uitgedachte social media strategie speelden hierbij een essentiële rol.
GBI als merk was een nieuwe speler op de markt. We zijn daarom gestart met een merk campagne om het bedrijf onder de aandacht te brengen bij een brede, maar gerichte doelgroep. Hiervoor hebben we gebruikgemaakt van geo-targeting samen met het bereik dat we hadden via de gerenommeerde partners waar het bedrijf mee samenwerkt.
Aangezien het experience center een unique selling point is van het bedrijf hebben we een video opgenomen waarin we de kijkers op social media letterlijk meenemen door de ruimte. Met een speed drone opname zijn we door het gebouw heen gevlogen en hebben we de belangrijkste elementen van de ruimte laten zien. Samen met het online marketing team van Digital Impact hebben we de video gepromoot onder een selecte doelgroep op social media.
En dat was pas het begin… Naast content van het experience center hebben we content gemaakt op de projecten. Dit bestond uit foto- en videoshoots bij afgeronde projecten, maar ook content van het maakproces van een tuin kwam aan de orde.




garden talks
Podcast series
GBI is de spil in het web tussen consumenten en specialisten binnen de high-end tuinbranche. De specifieke kennis die zich schuilhoudt achter de deuren van het experience center is erg waardevol. Met de kennis en kunde van de tuinexperts wordt je als klant geheel ontzorgd.
Dit specialisme hebben we begin 2023 uitgedragen in de vorm van een video podcast series, waarin we per aflevering twee partners uitnodigden die samen met GBI eigenaar Martijn Poortvliet in gesprek gingen over hun product, de trends en de uitdagingen in de branche. De podcasts werden gepubliceerd op de website, met een teaser op de social media kanalen.
De podcasts genereerden ruim 45.000 organische impressies. We kunnen wel stellen dat dit een schot in de roos was wat snakt naar een vervolg.