Doen'r - FYX

Work with us

Step 1 of 4 - Wat zoek je?

Waar ben je naar op zoek?(Required)

Doen’r

Doen'r Awareness Commercials

Branding
Concept
Photography

Doen is wat we doen. Met deze slogan omschrijft deze detacheerder zichzelf perfect. Rotterdamse mentaliteit, niet lullen maar poetsen en gewoon aanpakken die klus. Doen’r is een bedrijf dat het anders doet, en dit willen ze ook graag uitstralen naar hun doelgroep. Jonge, enthousiaste en ambitieuze young professionals die willen werken bij een dynamisch bedrijf met goede voorwaarden, doorgroeimogelijkheden en unieke cultuur.

De uitdaging

Doen’r groeit snel. De mentaliteit van het bedrijf slaat aan bij de juiste doelgroep. De voortdurende uitdaging bij doen’r is het aantrekken van nieuw talent. Enerzijds omdat doen’r onwijs hard groeit, anderzijds omdat in deze dynamische arbeidsmarkt mensen sneller van job wisselen. De tijden dat werknemers 25+ jaar bij één bedrijf zaten zijn voorbij. Het blijft dus een continue uitdaging om nieuw talent aan zich te binden.

Onze aanpak

De belangrijkste eerste stap bij het aantrekken van nieuw talent is awareness creëren onder de juiste doelgroep. Maar wat is de juiste doelgroep? Doen’r gaf aan dat voor deze campagne de belangrijkste groep degenen zijn die aan het begin van hun carrière staan of net klaar zijn met studeren. We hebben dus te maken met een jonge doelgroep tussen de 20 en 30 jaar oud die bereikt moest worden. Gelukkig hebben we met FYX vaker met dit bijltje gehakt!

Doen’r wilde video’s die impact zouden maken op social media. Aangezien we te maken hebben met Gen Z en Milennial doelgroep, met respectievelijk een spanningsboog van 8 en 10 seconden per content item, moesten de video’s snel en pakkend zijn. 

We sloten onszelf op en kwamen niet naar buiten voordat we een pakkende video hadden bedacht. We stelden een dreamteam samen van scriptschrijver, regisseur, cameraman, editor, productieleider, acteur en figuranten en we gingen aan de slag!

Deze opdracht hebben we zowel in 2022 als in 2023 uitgevoerd. Scroll omlaag voor de resultaten!

Bekijk video

Het resultaat (2023)

Voor deze video’s was het erg belangrijk om een onderscheid te maken tussen twee doelgroepen. Namelijk de doelgroep van pas afgestudeerden en de doelgroep van jonge professionals die al aan hun carriere waren begonnen. Doen’r heeft als unieke USP dat ze nieuw talent direct een vast contract aanbieden. Zodra je bent afgestudeerd, heb je direct een vaste baan en zit je er warmpjes bij 🙂 

Voor deze doelgroep hebben we twee video’s gemaakt, en voor elke video hebben we een situatie geschetst waarin duidelijk wordt dat de hoofdrolspeler net is afgestudeerd. In de eerste video (hierboven) zie je een student die haar diploma in ontvangst neemt, in video twee zie je een doorgewinterde student die na lang zwoegen zijn scriptie inlevert. Direct daarna krijgen ze een vast contract aangeboden van doen’r, hoe mooi is dat!

Bekijk video

De derde video was gericht op young professionals die wellicht niet helemaal op hun plek zitten bij hun huidige werkgever. De video moest duidelijk maken dat bij doen’r alles goed geregeld is, terwijl dat bij andere werkgevers soms minder het geval is. Werken met oude apparatuur, spullen die kapot gaan, de koffie die op is.. wat een drama! Gelukkig is daar doen’r, waar alles tot in de puntjes voor je verzorgd is 🙂 De pay-off van deze video was dan ook ‘doen’r, hier voel je je thuis’

Bekijk video

Het resultaat (2022)

De video’s moesten snel en pakkend zijn. Daarom hebben we ervoor gekozen om 4 losse sketches op te nemen die samen, aan elkaar vastgeplakt, een (goed 🙂) verhaal vertellen. De video’s vertellen het verhaal van een young professional die solliciteert bij doen’r en vervolgens zijn eerste werkdag heeft. Tijdens zijn eerste werkdag gaat er van alles mis. Gelukkig staat er bij elke situatie iemand van doen’r voor hem klaar om de dag te redden. De payoff van deze video was dan ook niet voor niets: ‘echte helden helpen elkaar!’.

Uiteraard moesten de video’s ook in Instagram-story formaat worden opgeleverd, wat korte en pakkende video’s tot gevolg had.

Doen’r zou inmiddels na deze lap tekst gezegd hebben: ‘niet lullen maar doen!’. Hoog tijd dus om het eindresultaat te bekijken 🙂

Bekijk video
Bekijk video
Bekijk video